Dwie starsze panie, które spotkały Yorka i Lathama przy stacji benzynowej Esso na krańcach Jacksonville i ruszyły za nimi, mając nadzieję odnaleźć drogę do swego miasteczka, zostały przez dwóch zbiegów uduszone za pomocą pętli zrobionej z bykowców skradzionych (wraz z ciężarówką) hodowcy bydła, a potem obrabowane. Następnie zbiegli żołnierze zastrzelili komiwojażera spotkanego w Tullahomie, zabierając mu czerwonego, otwartego Dodge’a; zastrzelili również na przedmieściach St. Louis dwóch mężczyzn. Otto Ziegler otrzymał kulę pistoletową w czaszkę z odległości sześciu metrów, gdy zatrzymawszy swój samochód zapytał młodych ludzi z Ford Hood: „Mogę coś pomóc?” Osiemnastoletnia pokojówka z Colorado, która po „przespaniu się” z Yorkiem i Lathamem udała się z nimi rzekomo do Kalifornii, została znaleziona, jako krwawy strzęp, na dnie parowu niedaleko Craig. Kiedy zbiegów zapytano: „Ale dlaczego, dlaczego to zrobiliście?” York z pełnym samozadowolenia uśmiechem odrzekł: „Nienawidzimy świata”. A Latham dodał: „Świat jest parszywy. Nie ma na niego żadnej rady poza złością. To każdy rozumie: złość. Spalić komuś stodołę to taką rzecz rozumie. Otruć mu psa. Zabić go”. Wtedy York, wysłuchawszy Lathama, powiedział, że ma on „stuprocentową rację” i stwierdza: „W każdym razie, jak się kogoś zabije, robi mu się tylko łaskę”. Rabując osobistą własność ofiar, przywłaszczając ich samochody, korzystając z usług seksualnych dziewczyny, którą w niedługi czas później znaleziono martwą na dnie parowu niedaleko Craig w Colorado, dwaj młodociani członkowie armii amerykańskiej ujawnili w swych ustosunkowaniach nie tylko nihilistyczny światopogląd, ale i skrajnie asymilatywne oraz egoistyczno-egocentryczne, a przy tym agresywne i ekspansyjne potraktowanie rzeczywistości. Tak więc nihilistyczny i asocjalny system integracji psychicznej w swym wariancie agresywnym i ekspansyjnym oddziałał na nastawienia przekonaniowe oraz popędowe, będące składnikami wszystkich postaw wobec przedmiotów, którymi były przyszłe ofiary. Następnie nastawienia przekonaniowe i popędowe oddziałały na nastawienia spostrzeżeniowe i pobudzające. Z kolei — wskutek spostrzeżeń i pobudzeń, których źródłem były przyszłe ofiary uruchomiły się nastawienia percepcyjne i preferencyjne. Rezultatem uruchomienia tych nastawień stała się motywacja skłaniająca do mordu i rabunku, a następnie mord i rabunek, które ujawniły jednocześnie antagonistyczno-destruktywną reakcję i negatywne ustosunkowanie się wobec norm współżycia społecznego.